יום שני, 9 באפריל 2012

כמה זה בנטו?

תכנית האימונים לפעמים משאירה מקום לדמיון.
בשחיה זה פשוט - רשום בתכנית - השלמה ל 3 קמ - כך שלא משנה מה יהיה באימון, ידוע כמה צריך להשלים.
גם בריצה זה בדרך כלל מסתדר - רשום בדיוק כמה להשלים אחרי שהאימון נגמר.
ברכיבה זה כבר נהיה פתוח לפרשנויות. המאמן רושם: רכיבת קבוצה + השלמה ל 4 שעות.
פה נשאלת השאלה: אם אימון הקבוצה הוא 3 שעות ברוטו, ויש בו עצירות (ותמיד יש, לעיתים של 20 דקות לקפה בבר בהר), האם צריך להשלים ל 4 שעות ברוטו או נטו?
הנושא משמעותי במיוחד ברכיבה, שבה מספר שעות האימון הוא הגדול ביותר.
ובדיוק כמו במשכורת - ככל שהנטו עולה - הפער מהברוטו גדל...
בתחילה הייתי רוכב לפי זמן ברוטו, אבל לאור העצירות הרבות באימונים, והפער ההולך וגדל בין הנטו לברוטו, החלטתי לעבור למוד נטו.
למען הסר ספק, התחלתי לעבוד במוד של auto-pause. זה אומר שברגע שהאופניים עומדים - גם הזמן עומד.
וזה אומר שהזמן היחיד שנספר לי הוא הזמן שבו אני באמת רוכב. לא עצירות פיפי, לא פנצ'ר, ואפילו לא רמזורים.
חמוש במנטליות הנטו יצאתי לשבוע האימונים הראשון של אפריל - שהוא גם הארוך ביותר עד כה - 14 שעות. אגב מדובר על 14 שעות זמן גווין (שזה אומר בלי לספור פילאטיס, ותרגילי ליבה שאני משתדל לבצע כמה פעמים בשבוע).
ביום שישי שעתיים רכיבה על הטריינר כדי לייצר רגליים עייפות, לקראת גולת הכותרת של השבוע - 5 שעות רכיבה בשבת (שזה גם חג הפסח).
היות והיה חג לא היתה רכיבת קבוצה. התארגנו כמה חבר'ה, בנינו מסלול, ויצאנו לדרך ב 7 בבוקר.
כשרוכבים במסלול עם עליות, עם אנשים ברמת רכיבה שונה, אי אפשר להמנע מעצירות. נוסיף לזה 3 פנצ'רים (אחד מהם שלי). שבת היה יום חם, אפילו חם מאד. הגענו חזרה לנקודת ההתחלה ב 12 בצהרים. אחרי 5 שעות ברוטו, שהיו בעצם 4:15 נטו.
בשלב זה כל השותפים שלי החליטו שמספיק להם והתפזרו לארוחות החג.
נותרתי לבד, עם רגל שהתחילה לכאוב אחרי שעתיים, ו 45 דקות להשלים לבד, בכ 32 מעלות חום.
הפרישה של החברים היתה מפתה, אבל ה AUTO-PAUSE ניצח. השעון הראה רק 4:15. לא משנה מה השעה - צריך להשלים ל 5.
ברגעים כאלה אני שולף את המשפט המנצח, שגרם לי להכנס לכנרת לפני שבוע, וגרם לנו לטפס את כוכב הצפון במחנה האימונים בדצמבר: "אבל אני כבר כאן". להגיע ל 5 שעות אחרי 4:15 זה הרבה יותר קל מלהתחיל שוב מאפס.
מילאתי מים, אספתי כמה צימוקים, ויצאתי להשלמה בקצב קליל. בדרך היו עוד 2 טלפונים שעצרו את השעון, ברבע השעה האחרונה האצבעות ברגל ימין התחילו להרדם, אבל אחרי כמעט 6 שעות בברוטו - רשמתי רכיבת בכורה של 5 שעות נטו.
הרכיבה הסתיימה עם 115 ק"מ בשעון. איזה כיף - רק עוד 65 ומרתון...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה