יום חמישי, 30 ביוני 2011

מחסום ה 70

אף פעם לא הייתי שמן.
מצד שני, מגיל 13 בערך הייתי שמנמן.
מה זה שמנמן?
כשכולם משחקים כדורעף בים, אני משחק עם חולצה, ולא בגלל שאני חושש מקרינת UV.

שמנמן זה לא מושג מדעי. זה סטייט אוף מיינד.
זה מצב של מודעות ייתר למראה.
מודעות ייתר זה אף פעם לא טוב. זה פוגע בביצועים.
אם באימון שחייה אני עסוק בלהכניס את הבטן, או אפילו לחשוב על איך אני נראה, אז זו שניה שאני לא מקדיש לאימון, ותכלס זה בזבוז זמן. ולרוב זה יותר משניה.
מודעות ייתר פוגעת בנוכחות, ובשורה התחתונה פוגעת בהנאה.

כמו שאמרתי אני לא שמן.
אין במשקל שלי שום סיכון בריאותי.
בשיא שלי לפני 10 שנים הגעתי ל 81 ק"ג על 177 גובה.
אפילו ב BMI זה בגבול התחתון של עודף משקל.
אפילו פעמיים ב 10 השנים האחרונות הייתי די רזה ואולי אפילו רזה מדי.
אבל אף פעם לא הייתי חטוב.
אני לא צריך קוביות בבטן.
מצד שני, הייתי שמח מאד לוותר על הצמיגים.
שלא לדבר על שיפור המהירות בריצה ויכולת הטיפוס באופניים שיגיע אוטומטית עם השלת משקל.

בכל פעם שרציתי לרזות בחיים, זה לא היה מסובך.
הייתי כמה שבועות חותך במתוקים, מצמצם בפחמימות, והופ - משיל כמה קילוגרמים.
אבל, בכל אחת מהפעמים האלה - לא התאמנתי.
בשנה שעברה ניצלתי את הפציעה וחוסר האימונים בשביל להוריד 5 ק"ג. אבל איך שחזרתי להתאמן, חזר גם התיאבון המוגבר וישר העליתי אותם.
לפני שנתיים חזרתי מדרום אמריקה רזה לאחר חצי שנה ללא אימונים ושריפת הרבה קלוריות בטרקים. ושוב איך שהתחלתי להתאמן התיאבון התגבר והמשקל עלה.

בספטמבר אני מתכוון לחזור להתאמן עם תכנית אימונים מסודרת ועם מני המאמני, לקראת הישראמן בינואר.
כרגע אני משקיע את הזמן בחיזוקים ובניית בסיס.
מני אמר להקפיד לא לעלות במשקל, ואם אפשר - אפילו לרדת.
באמת בחודשים האחרונים תפחתי קצת.
החולצות התחילו "להתכווץ במייבש". אפילו קניתי סט חולצות במידה יותר גדולה.
הרבה שעות בעבודה מובילות לנשנושים וארוחות לא מסודרות, בנוסף העובדה שאני מתאמן יותר שעות מגבירה את הרעב שלי, וצריך להוסיף את החולשה המתמדת למתוקים.

לפני כמה שבועות החלטתי לעצור את הסחף.
שמתי סוף למתוקים והתחלתי להקפיד על מה שאני אוכל.
זה לא פשוט.
האתגר הוא לרזות בלי לפגוע בכושר.
להפחית מסת שומן ולא מסת שריר.
והאתגר היותר גדול הוא לעשות את זה בלי איש מקצוע, מטעמים כלכליים.

המחסום שאני מתמודד איתו כבר כמה חודשים הוא מחסום ה 70.
היום בבוקר לראשונה נפרץ המחסום והמשקל הציג 69.3.
והכושר, טפו טפו טפו, רק במגמת עליה. אני מתאמן באופן קבוע בין 6 ל 8 שעות בשבוע.
מני אמר שאם אני לא אזהר אני עלול להכנס לכושר.

אינשאללה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה