יום שלישי, 19 בינואר 2016

בולונז מנצח ב 20 דקות

בולונז זו מנת הבית שלי כבר שנים. אין בו שום דבר מיוחד.
זה מה שאני מכין כשיש לי בשר טחון טרי או מופשר ואין לי כוח לחשוב או לעבוד.
בכל זאת הבולונז שהכנתי במוצ"ש האחרון היה מיוחד מ 2 סיבות:
1. הוא באמת לקח 20 דקות עבודה. (פלוס חצי שעה על האש)
2. הוא יצא טעים יותר ברמות מכל בולונז שאני זוכר שהכנתי בשנים האחרונות.

היו בו כמה שינויים מהבולונז הרגיל שלי:
1. השתמשתי בעגבניות שרי במקום עגבניות מרוסקות של Mutti
2. יין לבן במקום אדום
3. הוספתי רבע כפית אגוז מוסקט
4. הכנתי חצי מהכמות שאני בד"כ מכין (אולי הרווחתי איכות?)

אני חושד שהעגבניות אחראיות להבדל המרכזי בטעם אבל קשה לומר. בכל אופן קבלו את המתכון המלא:

המצרכים

חצי קילו בשר בקר טחון
1 בצל קצוץ דק
1 גזר קצוץ דק
20 עגבניות שרי קצוצות
חצי כוס יין לבן
שמן זית לטיגון
2 עלי בזיליקום קצוצים
כף פפריקה
חצי כף מלח
רבע כפית פלפל שחור
רבע כפית אגוז מוסקט

אופן ההכנה

סוד המהירות במתכון נובע ממקביליות הטיגון ב 2 מחבתות.

במחבת מס' 1:

מטגנים ב 2 כפות שמן זית את הגזר והבצל על אש בינונית.
אחרי שמתרככים זורקים פנימה את עגבניות השרי וממשיכים לטגן.

במחבת מס' 2 (עדיפות למחבת עמוקה):

מטגנים בכף שמן זית את הבשר על אש גבוהה. לפורר עד הסוף שלא יהיו גושים.
אחרי שכל הבשר מאפיר מוסיפים את היין וממשיכים לצמצם עוד 3 דקות מרתיחה.

אם הייתם יעילים 2 המחבתות בדיוק סיימו בו זמנית והעגבניות במחבת 1 כבר רכות.
שופכים את תכולת מחבת 1 למחבת 2, מוסיפים את התבלינים והבזיליקום.
מערבבים, מכסים (זה תבשיל עם מעט מאד נוזלים) ומעבירים לאש קטנה ל 30 דקות.

תפוחי האדמה בצד באדיבות אשתי

בתיאבון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה