יום שלישי, 26 בינואר 2016

The Open

נכון בטניס יש את ה US Open וה Australian Open?
אז בקרוספיט יש את ה CrossFit Open.


רק שבניגוד לגראנד סלאמים בטניס אליהם צריך להעפיל, בקרוספיט התחרות היא באמת Open וכל אחד עם 10 דולר יכול להרשם אליה.
התחרות מתקיימת פעם בשנה (סביב חודש מרץ) והיא השלב הראשון בדרך לאליפות הקרוספיט העולמית, ה CrossFit Games.
ה Open מורכב מ 5 אימונים (מקצים). כל אימון מפורסם פעם בשבוע בחמישי בלילה, ויש למתחרים 4 ימים לבצע אותו (עד שני בלילה). לאחר ביצוע האימון (בנוכחות שופט) על המתחרה להעלות את התוצאות לאתר ה Open בצירוף וידאו. לאחר כל אימון מדורגים המתחרים על פי הישגיהם, ולאחר כל 5 המקצים יש דירוג סופי. האתלטים הטובים ביותר בכל איזור (אמריקה, אסיה, אפריקה, אירופה וכו') מעפילים לתחרות האיזורית, ה Regionals, ומשם הטובים ביותר מעפילים לאליפות הבינלאומית, ה CrossFit Games.
50 המתחרים הטובים ביותר ב Open בארץ גם מעפילים לתחרות ה RFA, שהיא אליפות ישראל בכושר גופני המתקיימת באיזור מאי.

יופי, מגניב. מה לי ולזה?

הרומן שלי עם קרוספיט מתנהל כבר כמעט 3 שנים, ופרט ל 2 תקופות בנות 3 חודשים בהם התאמנתי ברצינות 3-4 פעמים בשבוע בתוספת תרגילי כוח, רוב הזמן אני לא מייצר רצף אימונים סדיר והאימונים שלי נעים בין פעם בשבוע לפעם בשבועיים. זה גם מעגל שמזין את עצמו כי כשמגיעים פעם בשבועיים אט אט רואים את היכולות והכושר דועכים, מסיימים את האימון עם שרירים תפוסים ל 3-4 ימים והמוטיבציה יורדת בהתאם.
כך גם נראית חצי השנה האחרונה שלי בקרוספיט. מסיבות כאלה ואחרות אני כמעט ולא מגיע להתאמן, ובנוסף מאז ששברתי את היד באימון לפני שנה אני נמנע מתרגילים מסוימים, לרוב מהפחד.
במקביל לחיפוף שלי באימונים במשך כמעט שנה אני מחפף בתזונה ומשמין בהתאם.

לפני שנה ולפני ששברתי את היד הייתי בכושר הטוב ביותר שלי, והבחירה להשתתף ב Open היתה טבעית. אבל עכשיו שהכושר שלי כל כך ירוד, והשליטה שלי באלמנטים נמוכה, זה כנראה לא ממש רלוונטי בשבילי.
אדם חכם (נניח יוסף) היה באמת מגיע למסקנה הזו. אבל כמו שאתם מכירים אותי לא קוראים לי יוסף ואני מסתכל על הדברים קצת אחרת. אני שכבר חצי שנה מחפש דרך לייצר שגרה קבועה של אימונים ראיתי בזה הזדמנות. ואם זה לא מספיק, ידידי ירון המכונה ירי המכונה בעלים ומאמן ראשי בקרוספיט TLV פתח בבוקס שלנו קבוצת הכנה ל Open שנפגשת פעמיים בשבוע, בשני ב 20:30 ובשישי ב 10:00 (שעה שהילדים בגן) והוא בעצמו מאמן אימונים ייעודיים לתחרות.
אין לי אשליות. אני לא מצפה לתוצאות איכותיות במקצים, ואפילו סביר להניח שלא אצליח לעשות את כל האימונים במתכונת ה RX שלהם.

[במאמר מוסגר, Rx כוונתו בדיוק כפי שהאימון הוגדר, הן מבחינת משקל מוגדר, והן מבחינת ביצוע אלמנטים. למשל Muscle up (עליית כוח) זה אלמנט שאני לא מסוגל לבצע.
לכל אימון מפורסם גם אימון מסוג Scaled שהוא קל יותר במשקלים או מכיל אלמנטים פשוטים יותר.]

מצד שני, יש פה לא מעט שאפשר להרוויח. ההתחייבות ל Open כבר שמה אותי במסגרת של 2 אימונים בני 1.5-2 שעות בכל שבוע. דבר נוסף, ההתמודדות עם אימוני ה Open מכריחה אותי להתמודד עם דברים שאני הרבה זמן נמנע מהם ובכך לפרוץ דרך ולהשתפר. בנוסף, העובדה שמישהו שופט כל חזרה וחזרה לא מאפשרת לחפף בתנועות, ובכלל אני מגלה על עצמי עומק ויכולות שלא ידעתי שקיימות. על הדרך גם התזונה שלי הרבה יותר מוקפדת, וגם פה אני מתחיל לראות תוצאות. מספר דוגמאות:
  • אחד התרגילים הנפוצים נקרא Wall ball. בתרגיל עומדים עם כדור כוח מול קיר, יורדים לסקוואט, ובעליה זורקים את הכדור והוא צריך לפגוע בקיר מעל גובה מסוים. כשהכדור חוזר תופסים אותו ויורדים לסקוואט וממשיכים לחזרה הבאה. פעם הייתי מאד חזק בתרגיל הזה, ונהגתי לעבוד עם המשקל המקובל של 20 פאונד. מאז שברתי את פרק כף היד אני עובד עם 14 פאונד. כשאנחנו עושים את האימונים ל Open אנחנו עובדים עם המשקל המוגדר. אז ניסיתי חזרה אחת. וכשהבנתי שזה לא כל כך נורא עשיתי את כל האימון עם המשקל הזה.
  • Double unders הן קפיצות כפולות בחבל. בכל קפיצה, החבל עובר פעמיים תחת הגוף. זה תרגיל שדורש קואורדינציה וגם כושר גבוה (מעלה את הדופק בטירוף). בעבר תרגלתי מדי פעם את המיומנות הזו והצלחתי לייצר רצפים של כמה חזרות אבל לא הגעתי לרמת שליטה וגם המון זמן שלא תרגלתי את זה. באימונים היום-יומיים אני בדרך כלל ממיר את הקפיצות הכפולות בקפיצות רגילות, אבל אז בשישי האחרון נתקלתי באימון 12 דקות המורכב ממקסימום סבבים של 30 חזרות קפיצות כפולות ו 15 חזרות סנאץ' (הנפת משקולות). כאמור במידת האפשר מנסים לעשות את האימון כפי שהוגדר ומצאתי את עצמי מכניס ב 12 דקות האלה 90 קפיצות כפולות (ועוד 32 סנאצ'ים), וביניהם גם רצפים של 10-15 חזרות ללא הפסקה.
  • בסיום האימון הזה נדרשנו לרוץ 800 מטר ואחריהם היו לרשותינו 5 דקות להגיע למשקל מקסימלי של Deadlift. ב 5 הדקות האלה הרמתי 100 ק"ג (ויכלתי להרים גם יותר). זה תרגיל שלא עשיתי כבר המון זמן, וזה לא רחוק מתוצאת השיא שלי.
  • התנועה בה שברתי את היד, ה Clean מככבת בלא מעט מהתרגילים. אז אני מקפיד מאד על הטכניקה, ולא עובד עם ה 70 ק"ג ששברו לי את היד, אלא עם 40, אבל אני מתמודד עם התנועה.
אז הוצאתי 10 דולר ונרשמתי. הוצאתי עוד 10 דולר וגם עשיתי קורס שופטים באתר של קרוספיט כדי להבין יותר לעומק את הדגשים בכל תרגיל. יש עוד חודש עד לתחילת ה Open ואין לי ספק שבתקופה הזו אני אגלה על עצמי עוד הרבה יכולות וארכוש מיומנויות חדשות. (חייב להצליח Hand Stand Push Up).

בינתיים אני מתחיל לחשוד שקוראים לזה Open כי בכל אימון ירון פותח לנו את הת...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה