יום שלישי, 9 בפברואר 2016

סקירת נעלי Tsukihoshi לילדים

בסוף הקיץ מצאתי את עצמי בבעיה עם הנעלים של רועי.
נעלי ה kamik שלו התפרקו לחלוטין לאחר חודש שימוש וגם נעלי ה vivobarfoot שקניתי לו הראו עמידות מאד נמוכה.
החורף התקרב ולא הצלחתי למצוא לו זוג נעליים הגון שיעמוד בסטנדרטים המינימליסטיים שלי מצד אחד ויעמוד בגשמים פוטנציאליים מצד שני.
לאחר חיפושים קדחתניים במיטב האתרים (כולל הזמנה מאתר שבדי שבוטלה כשהבינו שאני מישראל) הציע לי אמזון את נעלי tsukioshi. אחרי קריאה מרובה על הנעליים וצפייה בסרטונים החלטתי לנסות, ואף חרגתי ממנהגי והזמנתי 2 זוגות - אחד לכל ילד.

לאחר שאיתי נועל אותן כמעט בבלעדיות 4 חודשים ורועי כחודשיים אני חושב שאני יכול לספק סקירה די מהימנה של הנעליים האלה.
דגם ה Flare של איתי

זמינות ומחיר

נעלי tsukioshi מיובאות לארץ ע"י רשת crocs & more ומחירן בארץ אפילו לא יקר במיוחד. כ 200 ש"ח. הבעיה שרוב הדגמים המיובאים אינם מינימליים והיצע המידות והצבעים נמוך מאד.
ברשת לעומת זאת יש מגוון עצום של דגמים (ולא מעט מהם מינימליים) עם מבחר רחב של מידות וצבעים.
המחיר לא זול. עבור הנעלים של רועי שילמתי 65$ כולל משלוח שזה הכי הרבה ששילמתי על נעלי ילדים ברשת (טוב הייתי די נואש). את הנעלים של איתי הצלחתי למצוא במבצע ועלו לי 45$ כולל משלוח שזה לגמרי סבבה. אגב אמזון שולחים את רוב הדגמים לארץ וזה קצת מוזיל את המשלוח ביחס ל Buy2USA וכמובן שעדיין מתחת לרף המכס.

מינימליות

2 הדגמים שנמצאים אצלנו, ה Flare וה Kaz הם מינימליים ביחס לנעל קלאסית, אך פחות מינימליים משאר הנעלים שעברו אצלנו. יש להם מאפיינים מינימליים כמו תא אצבעות רחב, סוליה דקה ודרופ מינימלי. הן אפילו די קלות, אך שתיהן משמעותית פחות גמישות מנעליים מינימליות אחרות. אם את ה merrell או ה vivobaefoot יכלתי לקפל בכל זוית שאני רק רוצה, פה הסוליה מעט קשיחה יותר ופחות או יותר מאפשרת כיפוף רק של תא האצבעות. יש להן מעט toe spring אך הוא בהחלט סביר.

תכונה נוספת שפוגעת במינימליות שלהן לדעתי היא הפרופיל היחסית גבוה שלהן. שני הדגמים האלה גבוהים משמעותית מנעליים מינימליסטיות אחרות וזה פוגע מאד בטווח התנועה של הקרסול ולדעתי אף משפיע על סגנון ההליכה והריצה של הילדים.

מימין vivobarefoot משמאל tsukioshi kaz. שימו לב לפער בגובה ביחס לקרסול
אם תשאלו את אשתי זה אחד הדברים שהיא אוהבת בנעלים האלה, במיוחד בחורף, אבל אני פחות נלהב מהפיצ'ר הזה.

נוחות

למרות ההערה שלי על הגמישות המוגבלת של הנעלים, נראה שהן די נוחות לילדים. אפילו רועי, שידוע כבררן גדול בנעלים (במיוחד כאלה שלא יושבות כמו כפפה על הרגל) זורם איתן.
נוח לנעול ולהסיר אותן. הילדים עושים את זה לבד וגם זה לא דבר טריוויאלי.
אחד הפיצ'רים החביבים עלי במיוחד היא העובדה שהלשונית תפורה לגפת הנעל באחד הצדדים ואז היא לא בורחת כשמכניסים את הרגל.

עמידות

זה היתרון הכי משמעותי של הנעליים האלה שבינתיים שמות כל זוג מינימלי אחר בכיס הקטן.
הנעליים סינטתיות לחלוטין, עשויות בד עמיד וכביס במכונה. נראה כי הוא די מגן מגשם (ואפילו קצת משלג).
הנעליים של איתי בשימוש בלעדי כבר 4 חודשים ללא סימן אחד לבלאי. כשהוא מילא אותם בוץ כיבסתי אותן במכונה ויצאו כמו חדשות. מהבחינה הזו זה באמת חידוש מרענן.

לסיכום

אלה לא הנעלים הכי מינימליות, וגם לא הכי זולות, מצד שני זה פתרון מעולה לחורף ואני מאמין שיחזיקו אצלנו יותר זמן מזוגות אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה