יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

קוסקוס כרובית

כשנכנסתי לפליאו מהר מאד גיליתי שתוספות עתירות פחמימות (כמו אורז, תפו"א ובטטה) גורמות לי להיות מנומנם ולכן לא כדאי לצרוך אותן בארוחת הצהרים.
כשאני יוצא לצהרים בעבודה לרוב ליד הבשר אני אוכל שעועית ירוקה או סלט.
תוספות פחות נפוצות במסעדות הם ירקות מאודים, כרובית וברוקולי.
על החיבה שלי לברוקולי סיפרתי לפני כמה פוסטים. בנוסף פיתחתי גם חיבה לכרובית. זה בסיס נהדר לתבשילים, וכבר זמן רב אני נתקל במתכונים לפירה (ניסיתי פעם אחת מזמן ויצא מלוח מדי) ולאורז.
אבל כמו עם הברוקולי, אין לי כוח להתעסקות ואני פשוט זורק למיקרו ל 8+ דקות.

ואז קרה מקרה.
ברמי לוי עשו טעות, ומצאתי את עצמי עם 6!!!! ראשי כרובית במקרר.
החלטתי שזו ההזדמנות למתכוני כרובית קצת יותר מתקדמים.
אז הנה לפניכם בתמונות המתכון שלי לקוסקוס כרובית: 

המצרכים:
1 ראש כרובית
1 בצל
3 גזרים
1 קישוא
כף שמן זית
3/4 כפית מלח
קמצוץ פלפל

ההכנה:
1. לפרק את הכרובית לפרחים ולשטוף טוב טוב

2. אחרי סינון להכניס למעבד מזון (זה דורש 2 נגלות, לפחות במג'ימיקס שלי הכרובית לא נכנסת בשלמותה)
3. לתת 3-4 פולסים עד שמקבלים פתיתים/אורז/קוסקוס (רציתי בהתחלה לעשות אורז, אבל נתתי פולס אחד יותר מדי וכך הגענו לקוסקוס)

4. לבשל את הפתיתים במים רותחים 10 דקות (זהירות שלא יגלוש...)

5. לסנן ולתת לזה לנוח בזמן שמכינים את הירקות

6. לקצוץ את הבצל ולגרר את הקישוא והגזר (אפשר בפומפיה ואפשר בדיסק של המג'ימיקס)

7. לטגן את הבצל בשמן זית במחבת גדולה ועמוקה 2-3 דקות

8. להוסיף את הגזר לעוד 2-3 דקות


9. ואת הקישואים
10. להוסיף את הקוסקוס, מלח פלפל ולערבב טוב טוב.

בתיאבון!

7 תגובות:

  1. ניסיתי, יצא מעולה, מאוד דומה בטעם לקוסקוס. הכנו את זה כתוספת לבשר

    השבמחק
  2. מעולה , כל בני המשפחה הלהבו . תודה :)

    השבמחק
  3. It is also nice with Butternut instead of Carrots

    השבמחק
  4. היסטרי!! טבעוני ו דיאטטי!!

    השבמחק
  5. היסטרי!! טבעוני ו דיאטטי!!

    השבמחק
  6. יש אפשרות להכין מכרובית קפואה?

    השבמחק
  7. אין לי כרובית. אפשר להכין קוסקוס דומה מקולרבי?

    השבמחק