יום ראשון, 5 ביולי 2015

מוסקה וירקות בתנור

בתקופה האחרונה אני מנסה להקפיד קצת יותר על מה שאני אוכל וכפועל יוצא חזרתי קצת לבשל.
לא הכנתי את המוסקה והירקות באותה ארוחה אבל שניהם בסוף השבוע האחרון אז אפשר לאחד לפוסט אחד.

מוסקה זו מנה שכבר הרבה זמן אני מתכנן להכין אבל לא באמת הגעתי לזה. משתי סיבות:
1. זה הרבה עבודה ואני לא אוהב לעבוד קשה בשביל האוכל שלי.
2. יש לי כבר שנים יחסי אהבה-שנאה עם חצילים, ושמתי לב שרק במנות מסוימות הם באים לי טוב.

בקיצור, מספיק עם החרטוטים, וניגש לבישולים.

מוסקה

אציין שהשתמשתי בהכנת המנה הזו במתכון מהספר "לבשל עם איש המערות", והוספתי קצת טוויסט משלי.

המצרכים הדרושים:

2 חצילים
1 ק"ג בשר טחון (רצוי פעמיים)
3 עגבניות טריות
1 בצל
1 קופסא רסק עגבניות.
שמן לטיגון (השתמשתי בשמן זית, אבל גם שומן בקר הולך)
1 ביצה
תבלינים לבשר (אצלי הולך ראס אל חנות ומלח)

אופן ההכנה:

מקלפים את החצילים ופורסים לעיגולים (לרוחב).
למרות שאין לי הרבה נסיון עם חצילים, אני יודע שלפני העבודה איתם, צריך לפזר עליהם מלח גרוס ולתת להם לנוח איזה חצי שעה במסננת. זה עוזר לחציל להגיר נוזלים ומרירות.

אחרי חצי שעה אפשר לגשת למלאכת הטיגון. וזה הזמן ללקח הראשון שלמדתי מהנסיון הזה:
[חצילים שותים שמן כאילו היה מים. תוך שניה החצילים סופגים את השמן שבמחבת. בתוצר הסופי מצאתי את עצמי עם מוסקה מלאה בשמן שקצת מפריע לטעם הכללי, לכן בפעם הבאה אשתדל לספוג אותם טוב טוב לאחר הטיגון, ואני אפילו שוקל לוותר על הטיגון ולקלות אותם בתנור במקום.
*תגובה ראשונית על הפוסט שלחה אותי למאמר המועיל הזה בנושא טיגון. לגזור ולשמור (תודה איריס)]

אם בכל זאת החלטנו לטגן, להשתמש במחבת גדולה ולא להעמיס יותר מדי. איזה 5-6 פרוסות בכל "נגלה".
לטגן בכל צד כמה דקות עד שמשחימים.
לא לשכוח לספוג את החצילים טוב טוב בנייר סופג.
(השתדלו לא לנשנש יותר מדי במהלך הטיגון, כדי שישארו מספיק חצילים למנה...)

ועכשיו לבשר,
קוצצים בצל ומטגנים כמה דקות בשמן עד שמזהיב.
מוסיפים את הבשר ומקפיצים עד שמאפיר.
מוסיפים את רסק העגבניות והתבלינים ומבשלים עוד כ 2 דקות.


הסידור:
האמת שמדובר במנה אומנותית משהו, ויש חלקים בה שנחמד לעבוד עליהם, כמו הסידור בתבנית.
בתור התחלה מסדרים את החצילים בצפיפות בתחתית התבנית
בשלב הבא שמים שכבת בשר עשירה
ושוב חצילים
שכבה אחרונה של בשר ומעליה פרוסות עגבניה טריות

ועכשיו ללקח השני שלמדתי מהניסוי הזה:
בעקרון אמורים לטרוף ביצה ולמרוח במברשת שכבה עדינה למעלה כדי שתדביק את העסק.
[אני לקחתי את זה צעד קדימה, בהשראת המוסקה של מסעדת "סופיה" שאני אוכל בערך פעם בשבוע. שם השכבה העליונה של המוסקה היא ממש שכבה עבה של ביצה, כמו חביתה.
אז אני השתמשתי ב 4 ביצים והיות והילדים החביאו לי את המברשת סיליקון פשוט שפכתי את הביצים מלמעלה. הביצים הצליחו לחלחל טיפה למטה וזה לא נראה יפה כמו במסעדה, אבל עדיין יצא טעים, אז לשיקולכם]


השלב האחרון הוא 40 דקות בתנור שחומם מראש ל 170 מעלות.
בתאבון!

ירקות בתנור

האנטיתזה להמון עבודה של המוסקה, היא המנה (או תוספת) הבאה שהיא פשוט קלה בטירוף.
בוחרים איזה ירקות שרוצים. שוטפים, מקלפים, חותכים, מסדרים בתבנית מזליפים קצת שמן זית מעליהם ומלח ופלפל גרוסים. שמים בתנור ב 180 מעלות לשעה.


נכון פשוט?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה