יום שלישי, 14 ביולי 2015

ביקור באלבמה

"הגעת ליעד"
וואלה?
לא הייתי מנחש...


הטיח המתקלף ואורות הניאון מהפיצוציה הסמוכה עושים עוול לחוויה הקולינרית שמסתתרת בפנים...
ואולי בדיוק זה הקסם של המקום.

זה לא בלוג ביקורת מסעדות אבל זו בהחלט חוויה שמצדיקה פוסט.
החוויה מתחילה כבר לפני יותר מחודשיים כשחבר שלי ניסה להזמין מקום למסעדה.
כולה 5 חבר'ה, לא איזה שולחן גדול, ועדיין השולחן הפנוי הראשון היה חודשיים קדימה.
אז רשמנו ביומן וחיכינו.

אלבמה היא מסעדה שמתמחה בבשרים במעשנה,
אפשר להזמין בה גם נתחים ספציפים מהתפריט, אך הדיל שהיא מתהדרת בו היא ארוחת הטעימות:
דיל בסיסי של 4 נתחים ב 130 ש"ח.
מי שרוצה להמשיך עם עוד 3 נתחים ישלם 170 ש"ח.
ככה, פשוט ואיכותי.
במהלך הארוחה זורמים לשולחן ומתמלאים כל הזמן סלט ירקות, תבשיל שעועית, תפוחי אדמה, כרוב כבוש (טעים בטירוף!) וחרדל.
גם מים מהברז יש בשפע.
מה שלא מוכרים במסעדה זה שתיה. לא קלה ולא חריפה. פשוט, כבר אמרתי?
תכלס זה יצא לי טוב כי אני לא שותה הרבה פרט למים, ובקבוק היין שהבאנו, ב 30 ש"ח עשה את העבודה מעולה.

אז מה היה לנו?
פתחנו באסאדו, שהיה רך ומעולה.



אחריו הגיע הצוואר הלבן (שומרי הכשרות יכולים להרגע, ניתן להחליף לנתח קצבים)


אני בדרך כלל לא חובב בשר לבן אבל היה ממש טעים, וגם החרדל שהגיע איתו השתלב מעולה.
המנה השלישית היתה הסינטה הזו, שהיתה עשויה בדיוק במידה הנכונה:


כשהמלצרית לא שואלת על מידת עשיה, זה יכול להעיד על אחד משני דברים:
או שהם לא מבינים בבשר ומכינים לכולם את הבשר עשוי מדי.
או שהם יודעים בדיוק מה מידת העשיה הנכונה לכל נתח, ואפשר לסמוך עליהם.
ובכן, באלבמה יודעים מה הם עושים. כל אחד מהנתחים היו עשוים בדיוק במידה הנכונה!

הנתח האחרון היה נתח קצבים, שהיה בהחלט טעים מאד אבל אותי באופן אישי הכי פחות הרשים.


למרות שהייתי די מלא, הייתי מוכן להמשיך לעוד 3 נתחים (אחרי הכל, מתי יצא לי שוב לחזור לכאן?). אבל לחבר'ה זה כבר הספיק ולא רציתי להתחזר לבד. נו טוב, כנראה שניאלץ לחזור :)

לסיום קיבלנו קינוח לבחירה ושתיה חמה (וגם ממנה קיבלנו עוד כוס בחינם, ועם חיוך)
הלכתי על המוס שוקולד ותה עם נענע.


היה נחמד אבל בוא נאמר שעדיף שימשיכו להתמקד במה שהם טובים בו - בשר.

בקיצור, ב 150 ש"ח לאדם כולל שירות המסעדה הזו מדורגת במקום סופר גבוה בסולם שלי.
אין ספק שאחזור לשם שוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה