יום ראשון, 6 במרץ 2016

קציצות בקר בחלב קוקוס

המתכון הזה הוא טוויסט על מתכון לקציצות ברוטב עגבניות מהספר "בישול בריא" שהיינו מכינים לאיתי כשהיה תינוק.
הקציצות פחות או יותר אותו דבר, חוץ מהתבלון. הרוטב כבר לגמרי שגעון שלי. חשוב לציין שאפשר להחליף פה כל דבר במשהו אחר, סתם זרמתי עם תבלינים וירקות שבא לי. הלכתי על הליין הירוק-צהוב.

המרכיבים:

לקציצות

חצי קילו בשר טחון
1 בטטה
2 גזרים
1 בצל
2 ביצים
מעט כוסברה קצוצה
תבלינים: כורכום, מלח, פלפל
מעט שמן לטיגון הבצל.

לרוטב

קופסא אחת של חלב קוקוס (400-500 מ"ל. אני משתמש ב Aroy-D)
1 בצל
מעט ברוקולי (נניח 3-4 פרחים גדולים) חתוך לפרחים קטנים
כוס אפונה סנפרוסט
כוס שעועית ירוקה עדינה סנפרוסט
תבלינים - כורכום, קארי, מלח, פלפל
קצת שמן קוקוס.

אופן ההכנה:

הקציצות

מקלפים את הבטטה והגזרים וחותכים לקוביות קטנות. מבשלים במים רותחים כ 40 דקות עד שמתרכך.
בינתיים קוצצים את הבצל ומטגנים אותו בשמן עד על אש קטנה עד להזהבה.
מסננים את הכתומים, מעבירים לקערה ומועכים בעזרת מועך לכדי פירה.
מוסיפים את הבצל המטוגן ונותנים לזה להתקרר.
מוסיפים את הבשר וגם 2 ביצים טרופות וכוסברה קצוצה.
אני הוספתי בערך חצי כפית כורכום, מעט מלח ופלפל.
מערבבים הכל לכדי תערובת אחידה ומתחילים להכין קציצות (בידיים, כן בידיים!). מהכמות הזו יצאו לי 29 קציצות.

הרוטב

קוצצים את הבצל גם ומאדים קצת בשמן יחד עם הברוקולי, בסיר רחב (מה שאשתי קוראת סוטאג')
אחרי כמה דקות כשהבצל מתחיל להזהיב מוסיפים את חלב הקוקוס ומביאים לרתיחה.
מוסיפים את השעועית והאפונה ושוב מביאים לרתיחה.
מוסיפים תבלינים: חצי כף קארי, חצי כף כורכום, כפית מלח ומעט פלפל ומערבבים.
מכניסים את הקציצות לסיר בזהירות שלא יתפרקו.
מכסים ומעבירים לאש קטנה ל 20 דקות.

בסיום הבישול אפשר לפזר מלמעלה מעט כוסברה קצוצה טריה ולהגיש עם אורז לבן.


בתיאבון!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה