יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

מתח

ב 1998 עשיתי בגרות בחינוך גופני. לא מבחירה - חייבים.
היה לי פטור מריצות (חחח), ולכן לא הייתי צריך לרוץ 2000.
מה שכן, הייתי צריך לעשות מתח.
אני זוכר שבתוצאה הסופית היה רשום 2, אם כי הראשון היה עם קפיצה ובשני הסנטר שלי הגיע בקושי למרפק...
בקיצור, מעולם לא עשיתי מתח. 33 שנה. אפילו לא אחד.

חלק מהעניין שלי בקרוספיט, היה ליצור קצת יותר איזון בגוף. אחרי 6 שנים שהתמקדתי ברגליים (שסבלו גם לא מעט פציעות בנושא) חשבתי שמן הראוי להקדיש קצת זמן לפלג הגוף העליון.
בתחילה כל התרגילים שמעורב בהם המתח היו שנואים עלי, אך עם הזמן התחלתי לסמפט אותם.
ליום ההולדת קיבלתי מנעמה כמה אימונים אישיים עם ירי, וכששאל אותי איזה אלמנטים חשובים לי, ישר אמרתי "מתח!".
התחלתי עם גומיה תומכת, ולאט לאט התקדמתי והצלחתי כבר לעשות כמעט 2 ללא עזרים תומכים.

אחרי כמה שבועות שלא התמקדתי במתח (אבל המשכתי לעבוד על שרירי הטרפז עם משקולות ועוד כל מיני תרגילים), קינן בי איזה דחף לצאת לריצה. היות ואני פצוע גם לא רצתי תקופה ארוכה, ולכן גם ידעתי שלא אוכל לרוץ הרבה. בנוסף, בתקופה האחרונה אני מתקשה להגיע לאימונים, וההתקדמות שלי נעצרה.
חיברתי את כל הנתונים האלה וביום שלישי בערב החלטתי לצאת לאימון עצמי.
לראשונה מזה הרבה שנים יצאתי מהבית ללא שעון, מד דופק, מד קדנס, או תמיכה לווינית, שמתי נעלים ופשוט רצתי 1.5 ק"מ למתחם מתקני הכושר הפתוחים הקרוב לביתי.
כשהגעתי למקום החלטתי שאם אני כבר פה אז נעשה איזה מטקון קצר, והחלטתי על 3 סבבים של סינדי:
5 מתח, 10 שכיבות שמיכה, ו 15 סקוואטים.
בסבב הראשון עשיתי 4!!! מתח רצוף (מה שהפתיע אותי כי זה היה יותר מ 100 אחוז שיפור ביכולת שלי מהפעם הקודמת...)
סיימתי את הסבבים די מהר, ואמרתי שאם אני כבר כאן אולי נעשה עוד איזה אימון קצרצר ועשיתי 3 סבבים של:
5 tow to bar
5 מקבילים
לסיום רציתי לראות כמה מתח רצוף אני יכול לעשות במצב העייפות המתקדם שלי, והצלחתי 3.
קינחתי ב 1.5 קמ ריצה הביתה.

הרעיון של האימון העצמי מצא חן בעיני, והיות והאימון בבוקס ביום חמישי כלל יותר מדי ריצה בשביל היכולות שלי החלטתי שוב לבצע אימון והפעם הלכתי על האימון "Tabata something else".
טבתה הוא פרוטוקול של 20 שניות עבודה ו 10 שניות מנוחה, לרוב כפול 8 כלומר 4 דקות.
האימון שאני עשיתי כולל את הטבתה המקורית כפול 4 אלמנטים - כלומר 16 דקות.
האימון כלל: 8 סבבים של מתח, 8 סבבים של שכיבות שמיכה, 8 סבבים של כפיפות בטן, 8 סבבים של סקוואט.
כאן בסט הראשון עשיתי 5 מתח!!!!
סיימתי בהתגלגלות הביתה של 1.5 ק"מ.

ביום שבת רציתי להמשיך את המומנטום אבל לא היה לי כוח ממש לעשות אימון שלם אז החלטתי רק לעשות מתח.
רצתי למתקן המתח והצלחתי לעשות 6 מתח רצוף!
כל כך התלהבתי שעשיתי עוד 2 סטים של 5 ו 4 לפני שחזרתי הביתה.

כמובן שבין כל האימונים האלה צריך גם לאכול משהו, ועל כך בפוסט הבא...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה