יום שבת, 10 במאי 2014

שוקולד

הפוסט הזה כבר מתבשל למעלה מחודש. היה שלב ארוך של נסיונות וטעימות, וסוף סוף יש תוצאות. אז הנה זה בא...

עד לפני 7 חודשים לא אכלתי בכלל שוקולד מריר.
לא אהבתי גלידת שוקולד, מעדן שוקולד, ולקינוחים שוקולדיים כגון סופלה או מוס גם כן נפתחתי רק בשנים האחרונות.
כשהייתי אוכל שוקולד הייתי מעדיף את שוקולד החלב, רצוי עם אגוזים, או כל מיני מילויים, והכי טוב לבן.
בעבודה הקודמת שלי היה בחור בלגי שהיה מגיב על זה בזלזול "זה לא שוקולד" (דמיינו את זה במבטא צרפתי). לך תתווכח עם בלגי על שוקולד...
האמת שהוא צדק.
שוקולד לבן מכיל באיזור ה 20% חמאת קקאו, 14% מוצקי חלב ו 55% ממתיקים (סוכר וחבריו). ובאמת המוצר הזה לא ראוי להקרא שוקולד.
בשוקולד חלב יש כבר מוצקי קקאו, אבל פחות מ 35%, שאר החומרים הם מוצקי חלב, ואיך לא - סוכרים.
בשביל ששוקולד יקרא מריר הוא חייב להכיל לפחות 35% מוצקי קקאו.
שוקולד מריר גם לרוב לא מכיל חלב, שזה יתרון גדול לרגישים.

כאמור, בתזונה שלי אני מגביל פחמימות ובמיוחד סוכרים, ולכן כפינוק אני מרשה לעצמי לצרוך שוקולד מריר המכיל לפחות 85% מוצקי קקאו. שוקולד מריר 85% מכיל 17 גרם פחמימות, שזה 1.7 גרם פחמימות לטבליה - ממש לא נורא אם אוכלים 1-2 טבליות ביום (וזה טבליות גדולות...).

בפעם הראשונה שטעמתי שוקולד 85% זה היה שוקולד של לינדט. הוא היה עשיר ומאד כבד, והורגשה בו מעט מתיקות של הונילין, אבל עדיין היה לי די מריר והייתי צריך לאכול אותו לאט לאט. וקוביה אחת לגמרי סגרה לי את הפינה.
השוקולד של לינדט לא זול במיוחד, כמו גם ה 86% של cote d'or (שהיה לי מריר מדי), והתחלתי לחפש אלטרנטיבות. בדרך גיליתי את ספלנדיד של עלית שהיה מתוק מדי והרגיש מזויף, שוקולד שווייצרי שממותג ברשת מגה, שוקולד טורקי mooi, אפילו שוקולד של חברת belgian (באופן מפתיע מבלגיה) - שהיה מאד מוצלח, ובסופו של דבר התקבעתי על שוקולד של חברת Frey השוויצרית שנמכר בשופרסל לרוב במחיר של 2 חפיסות ב 15 ש"ח, ולכבוד פסח היה מבצע של 2 ב 10.
בנסיונותי לגוון מצאתי שוקולד 88% מסדרת nero nero של חברת novi שהיה חזק מדי בשבילי אבל רועי התענג עליו (מה שמוכיח שילדים לא צריכים סוכר, ואנחנו רק מקלקלים אותם עם כל השוקולד קינדר ודומיו...). הילד אפילו אכל איזה שוקולד 100% שלא הצלחתי להכניס לפה...

בגמילה מסוכר, מהר מאד מתרגלים לטעם המריר, ואם פעם הקוביות היו מרירות לי - היום הן מעט מתוקות. בקלות אני יכול לחסל 3 קוביות ברצף. נראה כי פיתחתי עמידות... וכמו כל מכור - אם רוצים להפחית בכמות, צריך להעלות את האיכות...

בארץ אין יותר מדי מותגים של שוקולד מריר מעל ל 85%, ואלו הנמכרים בחנויות טבע למיניהן מאד יקרים, לכן פניתי לאתר iherb החביב עלי והזמנתי במספר דולרים בודדים 3 דוגמיות שוקולד.



הבעיה עם מרבית השוקולדים מעל 85% היא שבכדי לפצות על צמצום הסוכרים - מוסיפים ונילין, ולונילין יש טעם לוואי משתלט שלי באופן אישית די הורס את חוויית השוקולד.
גם לאחר סבב הנסיונות הזה חזרתי בבושת פנים אל ה frey האהוב, שעדיין לא הצלחתי למצוא לו מתחרה, לא במחיר ולא בטעם. ובינתיים ההתמכרות הגיעה לשיאים חדשים, כאשר בשבועיים האחרונים כבר הצלחתי להגיע ל 6 ואפילו 7 קוביות ליום.
היה נראה שלא יהיה פתרון למצבי, פרט לגמילה מוחלטת, עד שפגשתי בשוקולד של חברת "הולי קקאו".



לראשונה נתקלתי בשוקולד הזה לפני כמה חודשים באיזו חנות טבע. היתה דוגמית של 30 גרם של שוקולד 100% שהמוכרת מאד המליצה עליה. ניסיתי. זה היה מזעזע! כמו להכניס כפית של קפה טחון לפה.
אתמול, החלטתי לקנות את גרסת ה 80% ו 90% שלהם לנסות.

שמעו, נראה שמצאתי את מה שחיפשתי. בשוקולד 90% שלהם יש 13 גרם פחמימות (בניגוד ל 17 ב FREY). יש בו 18 קוביות, (בניגוד ל 10 ב FREY), אין בו בכלל חלב (ב FREY יש אבקת חלב), והכי חשוב - הוא עשיר ומשביע הרבה יותר. קוביה אחת סגרה לי לגמרי את הפינה. הוא מכיל רק קקאו וסוכר. וממש מעט סוכר. חישוב פשוט מראה שבקוביה אחת יש 0.7 גרם סוכר- שזה כלום. למעשה בחבילה של 100 גרם יש פחות סוכר מבתפוח.

החסרון היחיד של השוקולד הזה הוא המחיר. במבצע חבילה עלתה לי 18 ש"ח שזה קצת יותר מפי 2 מ FREY. לעומת זאת חבילה של FREY אני מחסל ביומיים, ומחבילה של הולי קקאו אכלתי ביומיים רק שליש - אז אולי זה יותר משתלם...

אז יאללה, רוצו לקנות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה