יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

מיתר החזיר

לפני שנתיים התחיל לכאוב לי הגב אחרי רכיבה ארוכה.
אחרי כמה ימים + אימון אינטרוולים מטורף הכאב הזדחל לאיזור האגן ושם גם נשאר.
הכאב לא עבר ואחרי 10 טיפולי פיזיותרפיה (יקרים להחריד) שלא ידעו לזהות מה בדיוק מקור הכאב, עוד חצי שנה של פילאטיס, קצת יותר מחצי שנה של השבתה מכל פעילות פרט לשחיה, החלטתי לתת צ'אנס לרפואה הקונבנציולנית. הדמיית CT מצאה 2 בלטים בעמוד השדרה, אך האורתופד הבהיר שאי אפשר לדעת מה גרם להם, יכול בהחלט להיות שהם היו שם גם קודם. הם יכולים להיות קשורים או לא קשורים לכאבים, וסביר להניח ש 25% מהאנשים אם יבדקו, ימצאו להם ממצאים דומים. איך שמחתי לפניתי למדע הרפואה...

חזרתי לפעילות בהדרגה. אפילו הספקתי לרוץ חצי מרתון בנובמבר, ובינואר השנה התחלתי טיפה להעלות עומסים, והשקעתי פחות בחיזוקים.
בפברואר אותו כאב מוכר חזר.
הפעם החלטתי לנסות לפנות למישהו אחר.
פניתי לחנן, מומחה בשיקום ספורטאים ומניעת פציעות (לא פיזיותרפיסט ולא ספורט-תרפיסט. הבחנות דקות, אל תשאלו אותי למה).
חנן עשה לי הערכת מצב כללית וקבע באופן חד משמעי - המסטרינג שמאל לא פעיל - כשהוא צריך לעבוד הוא לא עובד והשרירים מסביבו (התאומים מתחת ושרירי האגן מעל) מתגייסים לפעולה. הכאבים שאני חווה (וחוויתי לפני שנה) + הפציעה שהיתה לי אחרי המרתון ברצועת ה ITB, כולם מקורן בבעיה הזו.
הוא נתן לי שלל תרגילים לחיזוק ההמסטרינג (ולמעשה נדרש גם גירוי, כי זה לא רק שההמסטרינג לא מספיק חזק, הוא עצלן - הוא מקבל הוראות מהמוח ומשליך אותם על השרירים האחרים). לכן הכאבים באגן ובגב התחתון - עומס.
חיזוקים, חיזוקים, הפחתת עומסים, ומאז ועד היום סה"כ מינון נמוך של אימונים.
בחודש האחרון התחלתי להעלות עומס, כמובן ללא חיזוקים, והפלא ופלא - ידידנו ההמסטרינג הסרבן ממשיך להיות זרקן ולהשליך משימות שלו על שכניו. הכאב המוכר - חזר.
שוב צריך לקחת צעד אחורה, להפחית עומסים, להמנע מאינטרוולים, ולהתחיל בסדרת תרגילי שיקום וחיזוק ייעודיים להמסטרינג.
הגיע הזמן לפתור את הבעיה הזו פעם אחת ולתמיד - יש לנו איירונמן על הראש.

התחזית: הרבה פילאטיס, תרגילי חיזוק ייעודיים בבית + רישום מחודש לחדר כושר.
בנוסף - גווין הכריז על החודש הקרוב כחודש המסטרינג - נראה איך תראה תוכנית האימונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה